esok saya mati ? kalau, | Blog BudakFadhilah

21.8.09

esok saya mati ? kalau,

start//10:27pm


jika,

kamu, kamu, dan kamu tahu yang kamu
akan meninggalkan dunia yang seketika ini,
apa kamu akan buat ?

What are these? by amateur_photo_bore

seandainya,

awak, awak, dan awak,
terpaksa juga pergi ke suatu tempat yang
awak tak tahu ke mana arah tuju nasib awak
tanpa kerelaan awak,
apa awak buat ?


kalau,

kau, kau, dan kau,
tahu bahawa orang yang kau sayang sangat
akan pergi buat selama lamanya, tinggalkan kau,
kau akan pergi menghalang kan ?
tapi, mampukah kau ?

344/365.unhappy girl dying in a prison of her own device. by Emily Christine.



selalu saya dengar orang akan berkata begini,
'esok nak buat apa ek ?'

jarang saya dengar orang kata begini,
'kalaulah esok aku dah tak dapat menghirup
udara yang segar esok, cmana ek ?'


saya tidak terkecuali daripada dua golongan di atas.
eleh,

tapi sekejap jer saya macam tue,
esok esok,
saya lupa balik.

sekali sekala saya terfikir,
merembes juga air mata murah ni.

manusia memang pelupa.
tak dapat dinafikan lagi.
sekali sekala kita wajib muhasabah diri.


kalau semua manusia tahu bila dia nak
tinggalkan dunia ni,
mesti beberapa hari sebelum tu,
dia akan berdoa dan bertaubat sepanjang masa
tanpa makan dan minum.

sebab itulah kita tak tahu bila waktunya kita mati.
supaya kita sentiasa ingat ALLAH.
sentiasa beribadat.
tanpa melupakan DIA.

ni ustaz saya kata,
'kamu tahu tak, kita ni sebagai umat DIA,
semasa nak minta sesuatu daripada DIA pun kita
guna KAU aku. tak ke kurang ajar ?'

heh
itu saya no komen.

ok. ok.
sebenarnya saya ni merepek.
saya tak tahu kenapa saya buat entry macamni.

apa apa pun,

di bulan RAMADHAN, bulan yang mulia ini,
saya nak mohon maaf dulu kepada sesiapa
yang pernah saya sakitkan hati, atau apa apa
je lah, secara sengaja atau tidak sengaja.

semoga amalan kita di bulan mulia ini diterima
oleh ALLAH. dan lipat gandakan lah amalan kita
dalam bulan mulia ini.

Happy Ramadhan by SomeOne You Know

oppssss...
bukan bulan RAMADHAN je.
bulan bulan lain pun sama yer.


oleh itu,

SELAMAT BERPUASA.

fadhilah.


4 comments:

chipsmore said... Reply to this comment

hapy fasting too ;)

nur fadhilah said... Reply to this comment

chipsmore//
yes. yes. thanx. :)

hanny nadia said... Reply to this comment

kalau tahu nak mati esok baru nak taubat segala memang tak baik laa kan . kita kena ingat pada yang SATU tak kira lah kita mati esok atau lusa kan .

selamat berpuasa yaa dik :DD

nur fadhilah said... Reply to this comment

hanny nadia//
betul kak.
n slamat berpuasa juga. :)

#TechiesIntern (2) #WW (27) About Me (9) Contest (2) Dapur (10) Dear Diary (35) Dua (5) Family (11) Final Year (2) Foundation year (25) Love (3) Melaka (5) Nuffnang (2) Pentingkah (5) Resipi (4) Seks (3) Songs (16) Tagged (8) Tanya (4) TechiesConvo (1) Terkini (19) Tiga (5) Tips dan Informasi (19) UTP (22) UTPclassof2015 (1) UTPGraduation (1)
© 2011; Blog Budak Fadhilah | Edited by: Fadhilah Mn | Powered by Blogger

My Ping in TotalPing.com Blogged.my Creative Commons License