mama saya | Blog BudakFadhilah

10.5.09

mama saya

start//9:17pm



heh.
baru berkesempatan buat entry..

bangun pagi pagi terus balik kampung.
petang baru balik melaka.
uruskan nenek nak hantar kat rumah pak long,
malam baru sampai rumah.
masak pun tidak.
beli bungkus je la.


'ma,selamat hari ibu'
senyap je.
'picit mama kak hari ni.'
heh

macam lah sebelum sebelum hari ni saya tak
picit mama kan..
hak3~

mama, mak, mummy, ibu, ummi.
sama je maksud perkataan perkataan nie.
saya guna mama.
hehe

sebenarnya bagi saya,
tiada hari ibu pun.

sebab tiap tiap hari saya peluk cium mama.
ahhhhh..
wangi...
ngeheeeee~~

percaya atau tidak?
saya masih macam budak umur sepuluh tahun.
tapi dengan mama je la ye.
dengan orang lain saya berkelakuan
seperti budak enambelas tahun la.
heeeee...

rambut saya pun masih ditocangkan mama.
saya masih lagi seperti budak kecik.
hik3~
sebab tue hari ibu atau tidak,
bg saya sama je.

ntah.
macam tak ada yang special je hari ibu nie.
hehe
'bodoh la kau fadhilah cakap macam ni.'
tp ni la yang saya rasa.
no hipokrito.

nak cakap saya anak mak pun cakaplah.
memang saya anak mama pun..
hehe
tak peduli pun sape sape nak ejek.




mama masih buatkan saya milo.

tiap tiap malam jenguk saya kat bilik.

kadang kadang mama bantal peluk saya.

tiap tiap hari mama butangkan baju saya sebelum pergi sekolah.

balik sekolah mesti share something.
tak ada yang akan disorokkan.

mama jugak still sikatkan rambut saya.

bila saya nangis, peha mama saya tekupkan muka saya.

bila saya sakit, sudah tentu mama yang jaga.

mama juga penasihat saya.

mama jantung dan nadi saya.

mama juga ratu hati saya.

mama lah segala galanya bagi saya.

------------------------------------------------

tiada ibu yang sanggup tengok anak dia susah.

tiada ibu yang benci anak dia.

tiada ibu yang rasa anak dia membebankan.

tapi kita sebagai anaknya?
tepuk dada, tanya akal fikiran.


kat sekolah semua orang cakap mama garang.
tapi kalau student yang rapat dengan mama,
mesti cakap mama gila gila++sempoi.
hak7~

hura hara doe.
sekepala dengan saya n adik beradik.
boleh terkencing sakit perut kalau
gelak gelak atau buwat lawak sesama.
hehe




mama,
kakak sayang mama sangat sangat.
SELAMAT HARI IBU.

kepada ibu ibu yang ada di dunia nie,
HAPPY MOTHER'S DAY.
tiada ibu tiadalah anak.
tiada anak tiadalah ibu.
sama sama saling menghargai.
jasa ibu tiada pengganti.


p/s:saya juga sayang abah saya.

4 comments:

fezaL Mohd said... Reply to this comment

yeahhh!!! sayang ibuu

nur fadhilah said... Reply to this comment

fezal//sayang mama !!! haha

Purplelito said... Reply to this comment

yeahh...slmt ari ibu jugak utk ibu2 kta :)

nur fadhilah said... Reply to this comment

zana//selamat hari ibu untuk ibu awak..hik3~ kim salam sekali..
hehe

:)

#TechiesIntern (2) #WW (27) About Me (9) Contest (2) Dapur (10) Dear Diary (35) Dua (5) Family (11) Final Year (2) Foundation year (25) Love (3) Melaka (5) Nuffnang (2) Pentingkah (5) Resipi (4) Seks (3) Songs (16) Tagged (8) Tanya (4) TechiesConvo (1) Terkini (19) Tiga (5) Tips dan Informasi (19) UTP (22) UTPclassof2015 (1) UTPGraduation (1)
© 2011; Blog Budak Fadhilah | Edited by: Fadhilah Mn | Powered by Blogger

My Ping in TotalPing.com Blogged.my Creative Commons License