kenapa kau macam ni ? | Blog BudakFadhilah

27.7.09

kenapa kau macam ni ?

start//4:30pm


kenapa kau macam ni yerk ?

aku tak tahu pulak kau hanya nak kawan
dengan anak orang kaya yang cantik dan
'terlalu' pandai.
'tapi tak de lah pandai mana pun'. haha

kau ni mata duitan ok.

aku memang tak sangka kau macam tue.
rupa paras kau langsung tak mencerminkan
keperibadian kau.
kau sebenarnya,,,
aku tak tahu apa yang patut aku cakap.

sebab aku pun bukanlah sempurna mana pun.

tapi,
kau jangan ingat,
aku macam ni, aku sangat sengkek.

aku tak perlu nak menunjuk nunjuk untuk
dapatkan seorang kawan macam kau.

lepas aku dah dengar segala perangai kau,
jangan harap aku nak biarkan diri aku
diperkotak katik oleh kau lagi.
jangan harap kau boleh menengking nengking
aku lagi.

pretty (ugly before) by sasha (www.birdsflyphotography.com)

kau ingat kau dah terlalu pandai ?
atau kaya ?
atau glamour sangat nak pilih pilih kawan
macam apa yang kau nak ?

come on lah.
sedar diri dulu.
aku tak rasa menyesal hilang kawan yang
jenis macam kau.

kau kene terima dulu diri kau seadanya.
barulah agaknya kau boleh terima orang lain.

kau jangan pandang budak budak ICT
atau sastera sebelah mata jer.
silap silap hari bulan esok,
diorang lagi hebat daripada kau.

kau tak rasa macam bersalah atau malu ke
bila kau hiraukan 'kawan kawan' lama kau
yang sekarang ni tak ambik aliran sains ?
apa kau rasa budak sains tue dah cukup bagus ?

anggapan kau 100% salah.
aku rasa kau tak perlu malu untuk kawan
dengan mereka mereka.
even aku pun,
lebih selesa kawan dengan diorang,
daripada kawan dengan budak budak yang
hipokrit nak mampus.

apa apa pun,
kau kene sedar diri dulu ok.

---------------------------------------------------------

saya tak sanggup nak luahkan apa yang
terbuku di hati saya sekarang ni dekat dia.

apa yang saya boleh buat sekarang ni hanya
berdiam diri dan tegur sikit sikit.
biarlah dia dengan cara dia sendiri.

saya tak mahu sebab teguran saya macam ni,
yang belum saya luahkan ni,
akan merosakkan perhubungan sebagai teman
antara dia dan kawan baik saya.

biarkan masa yang menentukan.

Oh my God! by el10go



p/s:ada jugak manusia macamni !!



2 comments:

Irine Nadia MaRceLLo said... Reply to this comment

budak sombong makin sombong ngn akk skang:(

nur fadhilah said... Reply to this comment

kak irine//
hah ?
tak faham. saya ke sombong ??

#TechiesIntern (2) #WW (27) About Me (9) Contest (2) Dapur (10) Dear Diary (35) Dua (5) Family (11) Final Year (2) Foundation year (25) Love (3) Melaka (5) Nuffnang (2) Pentingkah (5) Resipi (4) Seks (3) Songs (16) Tagged (8) Tanya (4) TechiesConvo (1) Terkini (20) Tiga (5) Tips dan Informasi (20) UTP (22) UTPclassof2015 (1) UTPGraduation (1)
© 2011; Blog Budak Fadhilah | Edited by: Fadhilah Mn | Powered by Blogger

My Ping in TotalPing.com Blogged.my Creative Commons License